luni, 28 iulie 2014

Plaja noastra cea de toate zilele

Candva, cu peste 20 de ani in urma, eram pasionati (eu si sotul meu) de plaja. Bine, si acum suntem dar s-au schimbat foarte mult vremurile si asteptarile. Pe atunci preferam sa batem drumul pana la 2 Mai pentru a ne simti confortabil si liberi, asa cum ne placea. Mamaia era o statiune prafuita, fara pic de culoare, plina de hoti si de vanzatori de pepeni verzi si de porumb fiert, Cam asta era, asteptari mari, oferte infinitezimale. In aceste conditii, avand in vedere ca marea era si a noastra dar preferam sa o simtim in conditiile alese de noi, preferam sa mergem de trei-patru ori pe an pana la 2 Mai pentru a ne pregati pentru o iarna cum o da-o Dumnezeu. Si reuseam sa ne satisfacem dorintele si asteptarile. Plecam cu autobuzul pana la Mangalia, iar de acolo gaseam alte autobuze pana la destinatie. Nici asteptarea, nici caldura, nici transpiratia nu erau o problema. Rabdam de toate pentru a ajunge acolo unde ne doream. Apoi ne-am achizitionat o masina, care a facut multe drumuri in aceasta directie. Doamne, era minunat. Unii faceau plaja dezbracati (de fapt, cei mai multi) dar erau si persoane care preferau costumul de baie. Nu era absolut nici o problema sa stai langa cineva imbracat sau dezbracat atata vreme cat nimeni nu te privea decat in ochi. De multe ori nici nu stiam daca interlocutorul meu poarta sau nu costum de baie. Nu avea absolut nici o importanta. La dusuri era chiar dragut, in special dupa micul dejun. Era ora la care multi se trezeau si se spalau. Altii isi luau apa pentru cafea, iar altii, mai matinali, isi faceau dusul obisnuit dupa prim plaja a zilei. Asa ca va imaginati ce picturi agitate s-ar fi facut la dusuri cu oameni in cele mai variate pozitii si avand cele mai diferite activitati. Stiu ca erau si pictori pe plaja, ma rog, pe langa actori, scriitori, student, doctori, ingineri etc. Era o multime extreme de diversificata, care credea sincer in ceea ce facea, care traia dupa bunul ei plac. Au trecut anii, iar la 2 Mai si la Vama Veche lucrurile s-au schimbat foarte mult. Masinile sunt numeroase si  cat mai scumpe, nudisti sunt din ce in ce mai putini, cazarea la cort este destul de rara, au aparut hoteluri si vile; in fine, este vorba despre trecerea anilor si schimbarea conditiilor. Unora continua sa le placa, insa eu cred ca pasionatii de atunci ai acestor statiuni si-au cautat deja alte locuri! In tara sau in strainatate. Cu siguranta, fiecare si-a gasit un loc atragator si care sa corespunda asteptarilor. Din pacate, insa, aceste locuri sunt isolate si se afla destul de departe de Constanta.      Mamaia s-a schimbat in bine, din punct de vedere al aspectului si al petrecerii timpului. Acum nu mai sunt saracii care vin la mare cu bilete cu pret redus (exceptand perioadele de extrasezon!). Nu, acum sunt foarte multi oameni cu bani, cu masini foarte scumpe, cu asteptari de cluburi foarte exclusiviste. In fine, Mamaia este a lor. Eu am cautat alte destinatii si, de-a lungul timpului m-am bucurat de ele! Am descoperit, cu multi ani in urma, ce-I drept, insa din teama ca locul se va aglomera mult prea mult, am preferat sa nu scriu despre asta. Acum insa, cand este foarte multa lume, atat la Corbu, cat si la Vadu, pot scrie despre acele doua locuri mai salbatice de pe litoral. Deci, primul loc descoperit si luat la "puricat" de foarte multe ori, a fost Corbu. Partea dinspre Mamaia, pentru ca si aici sunt doua plaje. Iar in cea a localnicilor, care a mult mai aglomerata si mai "civilizata", am preferat sa nu mergem de prea multe ori. Doar cand am vrut sa si mancam ceva am plecat in acea parte cu aspect de plaja civilizata. Aici este lume destul de multa, dar sunt si zile in care intre tine si vecinii tai sunt cel putin 50 de metri. Aici toata lumea vine pregatita cu mancare si bautura, pentru ca in zona nu sunt nici un fel de terase. Daca ai chef sa-ti faci aprovizionarea de aici, trebuie sa mergi pe cealalta plaja, unde sunt si ceva restaurant, dar si terase de unde poti cumpara sucuri si/sau bere. Plaja aici nu inseamna sa asculti tot felul de muzica, desi in week-end am auzit manele! Va imaginati, in acest week-end, pe plaja din Corbu se ascultau manele. Nudisti nu erau decat in capatul dinspre Mamaia, iar acestia erau cativa. Cred ca sub zece persoane! Se schimba prea rapid lucrurile si capata aspect de "statiune". ceea ce mie chiar nu mi se pare  in regula. Si cred ca nici altora, celora ce pe vremuri populau aceste locuri. Deci sambata am decis sa mergem la Corbu. In regula! Cu mult elan si dorinta de a ne bronza uniform, ne-a urcat in masina si am plecat. Drumul cred ca are vreo 25-30 de km, dar pentru o zi reusita, in plin soare si pentru  a-ti satisfice dorintele cele mai intime, am spus ca merita. Dar am reusit sa stam mai putin de doua ore si am renuntat la placere. Singurul nostru gand satisfacator a fost ca a doua zi vom pleca si mai departe, spre Vadu. Ceea ce am si facut! Pana aici sunt vreo 40 de km, iar ultima parte a drumului este destul de dificila. Soseaua este proiectata pentru o singura masina, iar din cand in cand, pe marginea drumului apare cate un loc de parcare destul de generos. Daca circula masini din ambele directii, una dintre ele se va adaposti in parcare, iar cealalta isi va continua drumul. Civilizat si de bun gust. Chiar placut si increzator mod de a circula! Dupa ce se termina drumul de beton, care nu mai este in perfecta stare de functionare dar, treaca. Decat in statiuni manelizate, e de preferat sa mergi km intregi pe un drum betonat si apoi pe unul lat, de nisip batatorit foarte bine.
Maine voi continua despre plaja de la Vadu!

Un comentariu: