miercuri, 25 iunie 2014

Sambata de Sus, la izvorul lui Arsenie Boca


Asa cum va spuneam in ultima postare, a doua zi am revenit la manastire, dar de aceasta data vizita noastra a fost una pe indelete, fara graba si cu multe obiective interne vizitate. Am revazut ambele biserici, atat pe cea veche, cat si pe cea construita mai recent, ne-am plimbat prin toate cotloanele premise si am trait intens, cu toate ca era ziua de 13! Sau poate tocmai din aceasta cauza! Imaginati-va acest loc, aflat in plina natura de munte, incarcat de verdeata, flori, brazi...dar si de multa religie. De multa istorie, daca vreti! Trebuie sa remarc faptul ca am vizitat o foarte impresionanta colectie de icoane, a caror vechime se ridica la multe sute de ani. Icoane realizate, de cele mai multe ori, de catre pictori anonimi, dar despre a caror locatie aproximativa se stia. Din pacate, in acest muzeu nu se pot face poze, asa ca nu am cum sa va arat imagini. Dar pot sa va asigur ca este de-a dreptul spectaculos! Dupa ce am strabatut pas cu pas aceasta manastire - si va asigur ca este impozanta atat din punct de vedere al dimensiunilor, cat si al locurilor - am luat decizia de a face o plimbare - tot pe jos - spre izvorul parintelui Arsenie Boca, parinte care a petrecut mai mult de 10 ani in acest loc. Drumul nu a fost deloc greu, desi pe langa noi treceau turisti in masini!!! (de parca lumea ar fi obosit sa mai parcurga astfel de distante pe jos). Cred ca am parcurs cativa km, in aproape o ora, timp in care am admirat frumusetile locului, dar si turme de oi aflate la pascut. Nu erau corturi, desi zona se preta excelent unui loc de campare La un moment-dat am ajuns la izvor. Daca va imaginati ca este un loc de unde curge, pur si simplu, apa, va inselati amarnic. Zona arata exact ca si cand ar fi locuita si astazi. Sunt poze, sunt icoane, sunt insemnari, dar si multe candele aprinse. Cu toate ca eram singuri, candelele erau aprinse, semn clar ca inaintea noastra mai fusese lume si aprinsese o lumanare. Stiu ca nu va spune mare lucru aceasta imagine, dar va asigur ca merita sa ajungeti pana acolo daca vreti sa fiti impresionati. Si iata o poza dintr-un alt unghi! Sper ca acum v-am convins ca este un loc special, in care sa mergeti cu o anumita stare de spirit si sa reveniti acasa mult mai curati! Si mult mai impliniti sufleteste! Asa cum m-am intors si eu! Pe cand stateam la izvor, au mai aparut niste oameni, fireste, tot intr-o masina! Ei aveau bidoane mari, pe care le-au umplut cu apa de la izvor. Se spune ca apa aceasta este miraculoasa, extrem de sanatoasa si plina de  tot felul de minerale! Dupa ce ne-am relaxt in acest loc, am continuat urcarea spre niste vile recent construite, in care tocmai se cazasera multi bucuresteni. Unele camera nu aveau geamuri, altele pareau a fi finalizate. Este un semn ca si in aceasta zona continua constructiile, ca si aceasta zona va fi insemnata pe harta, mai mult sau mai putin, dar ea va continua sa existe si sa fie cautata. Nu atat de oameni care doresc sa se regaseasca, ci de oameni care vor sa se distreze! Si spun asta deoarece in cea de-a doua zi, ziua in care noi urma sa ne continuam drumul prin tara, au venit multi turisti si aproape toti dintre ei ascultau manele! Va rog sa ma credeti ca mi s-a parut de foarte mult prost gust felul lor de a se comporta. Nu pentru ca mie nu-mi plac manelele (de fapt, nu-mi plac absolut deloc!), ci pentru ca in acest loc mi se pare de-a dreptul murder sa asculti muzica la nivelul la care o ascultau cei ce venisera pentru a-si petrece sfarsitul de saptamana aici. In fine, au ramas cu stilul lor, iar noi ne-am continuat drumul. Pentru ca venise vremea Prislopului, locul in care se afla inmormantat parintele Arsenie Boca! Si o sa va povestesc pe indelete despre aceasta vizita, despre oamenii pe care I-am intalnit aici, despre bunele si relele acestei excursii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu